7 Aralık 2012 Cuma

ERİKLİ TURTA SEVENLER PARMAK KALDIRSIN :)

Günaydınlar blogcanlar
Hava İstanbul'da kapalı mı kapalı ama biz yine enerjimizden bir şey kaybetmeyelim inş ;)

Geçenlerde tarif araştırmalarımda çok kafama yatan bir şeye rastladım.Evde erik de var ben bunu not edeyim telefonuma derken,akşama çaya misafir geleceğini öğrendim.Sana da ne çok misafir geliyor arkadaş dediğinizi duyar gibiyim,inanın ki öyle :) Sevilen bir insanın demek ki diyorum,evimin kapısı bereketliymiş baksana...Misafiri oldum olası çok severim sıkıntı yok ,sadece ayy ne ikram edicem olayı yokmu? :) İşte o soru çalışan hatunun elini ayağını bıçak gibi kesiyor.


Çok konuştum yine :D Haticeyi geçip neticeye geliyorum hemen,facebook sayfamdan yaklaşık yanılmıyorsam 2 hafta önce market broşürü paylaşmıştım hatırlarsınız,işte ordan aldığım Kütahya porselen tabaklarımı kullandım.Artık her akşam kullanan biri olarak çok memnunum,bir daha gelirse markete (A101) ihtiyacınız varsa kaçırmayın derim.Antik deseni çok hoşuma gidiyor,birde düz beyaz olması benim gibi sofrada renk takıntılı olanlar için artı birşey ;)


Artık geçelim turtamı nasıl hazırladığıma :)

Turta hamuru milföyden,zaten bu turtayı pratik yapanda bu.4 adet milföyü az biraz yumuşamasını bekledikten sonra üst üste koyarak aralarına birer cimcik un serperek merdaneyle tezgahta büyütüyorum.

Turtanızı yuvarlak borcamda da yapabilirsiniz,benim kelepçeli kek kalıplarım var 3'lü, bu kalıplardan en büyük boyunu kullandım.Kelepçeli kabın tabanını çıkarttım ve hamurun üzerine koyarak kenarlarından kestim.Kısacası kap tabanına uygun daire elde ettim. Ha bu arada şu sıralar bana evin ana oldun diyorlar iyice ben bu mutfak postlarını hazırladıkça :) Fotoğrafdaki evin analar benden de arkadaşlarıma gelsin :D
Hamuru yatırdıktan sonra çatal batırarak her yerine deldim ve üzerine 2 yemek kaşığı toz şeker serptim.


Şu sıralar görmüşsünüzdür,markette pazarda erikler var,anjelik eriği diye geçiyor.Bizim bildik mürdüm eriğinin yuvarlağı diyebilirim.Fotoğraftada görüyorsunuz zaten ecnebi eriği :)
İkiye yarıp çekirdeğini çıkardıktan sonra ince ince yarım ay şeklinde doğruyoruz,sonrada milföy hamurunun üzerine sırt sırta gelecek şekilde diziyoruz.Şu fotoğraf karesindeki telaşımı bir görseydiniz neden daha düzgün dizmedin erikleri demezdiniz inanın :) 
(Fotoğrafı çeken eşe sevgiler saygılar )


Aceleyle sıralanan erikler yerini aldı sonrasında da..Kelepçenin altına ben ne olur ne olmaz diye (ilk kez yaptığım için) yağlı kağıt serdim ama hiç gerek yokmuş,azcık bir yağlama ile kolayca çıkarmış. (milföyün kendi yağı bile yetebilir aslında )
Eriklerin üzerine, yine altına yaptığım gibi  2 yemek kaşığı toz şeker serptim.


Önceden ısıtılmış fırında kek pişirir gibi pişirdim.Zaten milföy ince olduğundan hemen pişiyor, (30 dk ) eriklerin kızarmasını gözlemleyin.Erikler pişince fırından çıkartın.
Pizza dilimi şeklinde kesip ılıınca üzerine pudra şekeriyle servis ettim.Çok hafif bir tatlı oluyor,ne çok bal gibi ne de milföyle yapılmış bir turta gibi.Hafif tatlıları sevenlerin hoşuna gidecektir.


Tavsiyem ılık ılık yemenizden yana,soğuyunca aynı tadı vermeyebilir milföy,misafiriniz gelirken son dakikalarda fırına atmanız tavsiye olunur ;)

Servis tabağımda bir önceki akşamdan ,akşam yemeğinde yememiz için sardığım etli lahana sarmam ,( sarana kadar ölmüştüm gece gece,iyikide sarmışım akşama misafir geldi :D ) peynirli tava böreğim , Şekerpare (hazır tatlı,evde yapacak kadar daha yetenekli değilim :) ) veee erikli turta.
 Afiyet olsun bize ;)

SELAMETLE



9 yorum:

  1. Elinize sağlık nefis görünüyor

    YanıtlaSil
  2. Turtayi erikli sevmisim eriksiz sevmisim ne yazar arkadas diyetteyim ben böhüüü bunlari gormek iskence gibi geldi bana :P Ellerine saglik hersey cok guzel gorunuyor
    not : Parmaklarini yirim :P
    minik notcuk : Ben dondum yani basinin belasi yine is basinda :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim ama bence diyete ihtiyacın yok,gayet iyisin :)
      Aiyy parmaklarımı yeme gerçekten fotoğrafta çokda iyi durmamış şimdi fark ettim.O notcukdan haberim war,hayrlı olsun çok sevindim geri geldiğine. instagrama da geri dönmeni bekliyorum :)

      Sil
  3. çok pratiksin çok güzel olmuş yine herşey tarifte öyle ellerine sağlık..esra

    YanıtlaSil
  4. marifetli arkadaşım benim...
    10 parmağında 10 marifet valla...
    çok güzel görünüyor...
    ellerine sağlık...
    afiyet olsun...

    güzel haftasonları diliyorum canım...

    YanıtlaSil
  5. ellerine sağlık çok güzel görünüyor,bende elmalı turta yapmak istiyodum ne zamandır da tutturamıyorum bir türlü,senin yaptığın gibi elmalı yapsam acaba güzel olur mu ki:)

    YanıtlaSil