15 Ocak 2013 Salı

PREBİYOTİK YOĞURT MAYALIYORE :)

Günaydınlar blogcanlar uzun zamandır yazamıyorum halbukı fotoğraf makinemde onca postluk resim varki :)
Uzatmadan son zamanlardaki en çok yapmaktan keyif aldığım şeyi paylaşmak istiyorum mutfakta.Yoğurt mayalıyorum çokda mutlu oluyorum sonucu güzel olunca.
Ne zamandır aklımdaydı biraz araştırdım nette kaç kaşık konur maya kaç lt süt feş mekan derken,ınstagramda sevgılı esradan (esranın blogsesi blogu sahibesi) gördüm ve dene bakalım diyerek bismillah dedim.
İlk yogurdumu burada paylaşmıştım takip edenler bilirler,küçük bir tepsiye 2 lt sütten mayalamıştım.Bu kez vucudumuz için faydalı olan prebiyotik mayalı actıvıa yoğurdu kullandım.


Nasıl mı mayaladım?

Açık şöyle yağlı bir köy sütü bulmak nerdeyse imkansiz olduğu günümüzde tadını ve sütünü peynirini sevdiğimiz yörsan sütü tenceremize koyarak başladım.2 lt sütü boşalttıktan sonra orta harda kaynamaya bıraktım.Bıraktım derken sürekli başındaydım :) Zira taşan bir sütü ocaktan temizlemek kadar illet başka bir şey daha olduğunu söyleyemem :) Tel çırpıcıyla ara sıra mutfakta başka işler yaparken dibine tutturmamaya çalıştım.


Daha koyu kıvamlı olabilmesi adına kaynamadan evvel 2 lt süte 1 kaşık nişasta ekledim,karıştırmaya devam ettim.Nişasta dediğim gibi sadece kıvamını sert düşürebilmek için ilave ettim,şart değil ,ilk yaptığım yoğurtta nişasta koymamıştım mesela,bu kezde böyle denemek istedim.Tadında hiç bir değişiklik olmuyor.


Mutfakta dediğim gibi başka işler yapmaya devam :) Hem yemekleri hemde sütü karıştırmaya ara vermek yok :)


Bir saate yakın kaynattım,Geçenlerde bir yerde okumuştum iyi bir yoğurt için sütün 3'te 1'ini kaynatarak uçurun diyordu.Güzelce kaynattıktan sonra birşey denemek istedim ve bir tatlı kaşığı annemin evde yaptığı tereyağından ekledim :)


Sütün altını söndürüp soğumaya bıraktım.Eskiler hani derler ya parmağını yakmayacak kadar ılıdığında...İşte o ayarda iken bir paket actıvıayı (2 kaşık kadar çıkıyor) süte karıştırdım.


Prebiyotik denen yararlı bu bağırsak bakterileri hazımsızlığa birebir buda bi dipnot.


Elimdeki orta boy ve minik sütlaçlık güveçlere, mayalanmış sütü hızlı bir şekilde aktardıktan sonra folyo kapatıp paket lastiğiyle hava almamasını sağladım.Üzerine sofra bezi ve battaniye sarmalayıp kundakladım :) Bir gün sonra açtığımda bakın nasıl olmuşlardı :)


Deneyin derim :)

SELAMETLE

15 yorum:

  1. ALLAHIIIIIIMMMMM ÇILDIRICAAAMMMM MERVİŞ MAŞALLAH NE BECERIKLISIN YA KAC GÜNDÜR EVDE YOĞURT YOK ANNEME GİDİP ORDAN ALINMAYI BEKLEYEN BI EV YOĞURDUM VAR KIMBILIR NE ZAMAN GIDBILIRIM O ZAMANA KADAR YOGURTSUZ KALICAZ:( (HAZIR YOGURTLARI SEVMIYORUM)ŞİMDİ EŞİM SENIN BU POSTUNU GÖRSE "BUNDAN SONRA BU EVDE YOGURDA PARA VERILMEYECEK ARKADAŞ" DER (AMAN GÖRMESİN) :) COK ÖPTÜM SEVGİLER *ÖZLEMM*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Özleemm :) Heheh üşengeçlik etmeyin madem hazır yoğurt mayalayanınız varken :) bende optum sevgıler ;)

      Sil
  2. benımde eşim çokgüzel mayalarki yogurdu ağzınasürmez.ama daha farklıydı onun yaptığı...
    çokgüzel görünüyor ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hem mayalayıp hem de yemiyormu nassıl yani :)) Teşekkür ederim

      Sil
    2. :) peynir yoğurt zeytin işimzor yemediği şeyler çok.saolsun fedakarlık.....

      Sil
  3. eline sağlık ama keşke köy sütü bulabilsen :))

    YanıtlaSil
  4. mervecim ellerine sağlık çok güzel gözüküyor ve çok da güzel anlattın ben hiç yoğurt evde yapmadım ama yapmak istediği doğurdu bende :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence kesinlikle herkes en azından denemeye çalışmalı,bazen mutluluk folyoyu açınca sütün yoğurt tuttuğunu görmekmişşş diyosun :)) Tavsiye ediyorum

      Sil
  5. Eline sağlık canım.Senin yoğurt ta çok güzel gözüküyor. Tereyağı bir fark kattı mı? Bir dahakine de onu denemek isterim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Esra'cım.Pek öyle belirgin bir tat yok,azcıkda olsa yağlı olsun diye katmıştım paket sütler yağsız olduğundan.Bir dahakine daha fazla koymayı düşünüyorum ben,sanırım bu üstteki kaymak olmaya heveslenen tabaka o yağın eseri ;)

      Sil
  6. ellerinize sağlık afiyet olsun :) bloğuma beklerim http://akaree.blogspot.com/

    YanıtlaSil