28 Ocak 2013 Pazartesi

B-FİT GÜNLÜĞÜM VE KARATAY DİYETİM

Günaydın blogcanlar.
Çoğunuzun bildiği üzere karatay diyetime devam etmekteyim.Nerden çıktı şimdi bu diyet senin öyle diyetlik durumun yokki diyenlere inat başladım :) Esasında olayı baştan anlatacak olursam uzun zamandır süregelen meslek hastalığıda denen şiddetli sırt ve boyun ağrıları çekiyordum.Fizik tedavi yöntemleri,nişanlılık döneminde aletli fıtnessa devam ettim.Velhasılı kelam devamlılıkları uzun olmamıştı ve bir süre sonra ben yine ağrılarla başbaşa kalmıştım.Son zamanlarda öyleki; ağrının şiddeti beni uykumdan bile uyandırır olmuştu.

B-fit 'e yazılmaya karar verdim.Madem yazıldık evlendiğimden beri aldığım iki üç kilonun tamda verme vaktidir dedim.Bu sporumuda Karatay Diyetimle besledim :) Çok araştırdım ,yapanları dinledim,yorumları okudum baktım ettim,dedim ilk zaman ben bunları yersem kilo alırım yauw :D
Ama hiçde öyle olmadı,şimdi burda karatay diyetinden neler yanmesi gerekiyor gibi liste yazmıycam sadece kendi yaşadıklarımdan bahsedeceğim.Ekmek ve şeker no :) olduğundan bir kere benim gibi tatlı delisi için zorlayıcı olduğu dönemlerim oldu.Zira akşamları karşımda çayla krokanlı pasta yiyen bi adama karşı koymak durumu imkansizlaştırmasına rağmen direndim...7 den sonra hiç bir şey yiyilip içilmemesi gereksede ben akşam yemeğimden sonra (7den sonra yani) şekersiz çaydan vazgeçemedim.İlk hafta vucut alışana dek kilo alanlar bile olabiliyomuş ama ben ilk hafta 1 kilo verdim.Mutluluğum paha biçilemezdi.

Haftaiçi hergün b-fit'e devam ettim deli gibi spor yaptım.Gidenler sistemi bilirler günlük 30 dk.'lık bir spor 30 sn.'de bir çalan sinyal sesiyle bir minder hareketi bir aletli hareket yapıyorsunuz.Îlk haftanın bitipte haftasonunun gelmesiyle birlikte şekersizliğim depreşip üstüne birde akşamları misafir kabul edince,kaçamak yapıp kurabiyenin tadına baktığım oldu kabul ediyorum :)


İkinci haftada 1 kilo verince toplamda 2 kilo verdim hiç fena değil esasında.Sağlıklı olanda bu ,ağır ağır verebilmek ki ,neticesinde tekrar geri alınmamalı.Bu durumu salondaki spor hocamızla paylaştım ve gayet iyi oldğunu söyledi.Hatta ayda verebileceğim kilonun max.2 kg olduğunu söyledi.(bu durum benim için geçerli tabii) Sağ oranımın az olmasından kaynaklı..
Haftaiçi iyi gittim,çalışıyorum öğlenleri sıkıntı olmasın diye akşamları bir sonraki günün yemeğini pişirir oldum evde.Piştikten sonrada ertesi gün ofiste yiyebilmek için porsiyonluk taşınabilir kullanıklı kaplar aldım.Yoğurt (kendi mayaladığım),salata (hakiki zeytinyağlı) ve bir çeşitte evde pişirdiğim yemekten koydum yanıma...Haftasonunun yine gelmesiyle birlikte olanlar oldu :) Cumartesi günü enfes bir sofrada misafirdik cümbür cemaat.

(Fotoğraflar instagramdan )
(Fotoğrafın altındaki serzenişlerim içler acısı )
Allahm sana geliyorum diyetteyim diye bu yapilirmi :)) icli kofte ve pizzada mutfaktaaa 

Böyle bir masada gelde şey ben diyetteyim de ! Diyemedim içli köfte ve tiramisuyu götürdüm ama diyette olmanın vicdanıyla böreklere elimi sürmedim yinede.Akşamda yemek yemedim ,fazlasıyla kalori almıştım çünkü :))
Pazar oldu bu kez misafir bendeydi akşam yemeğinde...Yine aynı durum ne kadar dikkat etsemde ekmek pirinç şeker tüketmesemde haftaiçindeki gibi verimli olmadı.
3. haftanın Pazartesinden cumasına kadar aynı kiloda gittim geldim  haftasonunun cezasını çektim.İnsilün direncim kırılmıştı bi kere tiramisuları yerken :)
Gün gün haber veriyoruz instagramda diyet yapanlarla,kızlar bu durumun duraksama evresı olabılecegınden ve asla vazgecmemem konusunda beni gaza getırdıler.Yeri gelmişken ınstagramdaki arkadaşlıkların yeri benim için bambaşka gün boyu telefonum yanıbaşımda ayrılamıyorum,sizde ınstagramdaysanız beni mimarinrenkleri adıyla aratabılırsınız.


 (Instagramdan gün içerisinde öğle tatilinde spora kaçarken )

Bu gazdan sonra her ne yapıyosam daha değişik şeyler yapmaya başladım,mesela örnek vereyım akşamları çaydan vazgecemıyorum dedim ya hani çayı kestim bı aksam 7 den sonra hıc bısey yiyip içmedim sabah 400 gr vermiştim bile.Yada su içme alışkanlığıma düzenleme getirdim sabahtan öglene 1 lt,öğlenden akşama 1lt daha içmelisin diyip kendime, masamdan pet şişeyi eksik etmedim.Dünkü misafirlerle birlikte kaçamaklarımda mevcut olmasına rağmen bu gün 3.haftam bitti ve şuana kadar verdiğim kilo; 2.5 kg

Bakalım bu durum ne kadar daha devam edicek,ara ara deneyimlerimi yazmayı düşünüyorum,en azından birileri okurda fazla kilolarından gaza gelir diye ;)


SELAMETLE


9 yorum:

  1. Yanıtlar
    1. Rabbim zoru kolay ediyor gerçekten,teşekkür ederim.

      Sil
  2. Tevafuk oldu ki bende şuan,Karatay kitabını okuyorum ve nasıl sağlıksız beslendiğimiz konusunda dehşetler içersindeyim :(
    Şeker ve ekmeği hayatımızdan nasıl çıkarıcaz bilmiyorum,çünkü kısa süreli birşey değil,ömür boyu tüketmememiz gereken gıdalar.Ara öğün bana hep gereksiz geliyordu zaten,hem de Peygamber efendimizinde en az 4 saat arayla yememiz gerektiği hususunda sözlerini okuduğumu hatırlıyorum.Bana çok mantıklı geldi karatay diyeti ve mümkün olduğunca uygulamaya çalışıcam.İnşallah hakkımızda hayırlısı olur ve ömür boyu devam ettirebiliriz :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okuyunca neler neler öğreniyor insan gerçekten birde yaptığımız doğru sandığımız yanlışları farkedince aaa oluyor insan.Evet aslında bu bir diyet listesi rejim önerisi değil karatayınki sağlıklı yaşam zorunluluğu.En azından kendi adıma bilincim artt diyebilirim.Uzun soluklu olur inş bu duyarlılığımız ;)

      Sil
  3. gaza geldim bile :)
    allah razı olsun

    YanıtlaSil
  4. süperyaaa MAŞALLAH diyimçünkü nazarım deyecek bir konu:)bukonularda kararını sürdüren insanlara hayranım..bende bikaç sabah opembe çantanla gördüm senı.hayırdır diyodum içimde:) bende spora başlamayı düşünüyorum gerçi sadece düşünmekle kalıyorum oayrı..bende 3 kilo gitsin istiyorum ühühühü

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değmesin,değmez yaa :) Bende şaşırdım kendime hiç öyle yeme içme zorbalıklarına gelemezdım ama bu sıkı ve katı olmadığından sanırım.Sorma meşhur oldu o pembe çanta zaten,pembe çantalı kız oldum :) Gel seni benim salona yazdıralım :)

      Sil
  5. ahh su rejimler yokmu ahhh :) basarilar canim

    Mein Blog/Blogum

    YanıtlaSil