1 Mart 2012 Perşembe

KIRMIZI BAŞLIKLI KAVANOZ :)


Mutfak hazırlıklarım hız kazanmışken kahvaltılık erzaklar hazırlarken,reçelsiz kahvaltı tabiki olmazdı :)
Bu güzel şirin reçel kavanozlarım mahsun duramazlardı,onlarda kırmızılanmalıydı hehe ;) Kırmızı mutfaga kırmızı başlıklı kavanoz yapcam diyip kumaşçıdan yarım metre poplin kumaş kestirdim.Öncesindede nette az biraz sörf yaparak kavanoz süslemesi,başlık yapımı diye bakerken gördümki hatunların kavanozları alımış başını gitmiş :) Aman Allah'ım ne süsler :)


Genelde ise pratik açılması tekrar takılması kolay olabilecek modellere yoğunlaştım,en basite indirgenmişide buydu sanırım...


Kumaşı kavanozumun kapağına göre kare kare kestim,daha sonra bu kestiğim kumaşı katlıyabildiğim kadar pizza dilimi gibi katlıyarak altını sülfile makasla düzledim.Sülfile makasını kullandım çünkü biliyorsunuz kumaş böylelikle iplik atmıyor.Sonuçta dairesel şekil elde ettim.


İri delikli iğneye makara lastiğini takarak,kumaşın uç kısmından 2 parmak içerden dikerek büzdüm.


Yapımı çok basit,evdeki artık kumaşlardan da yapılabilinir.Mutfak daha cici gözükecek,en güzel yanıda istediğinde çıkar başka kavanoza geçir :)


Koliliyip kaldırdım,bu hafta sonu çeyiz kolilerinin içerisinden çıkıp yerini bulacaklar kırılmazlarsa inşallah :)

18 yorum:

  1. Aman Allahım! çeyiz kolisinde kırmızı başlıklı reçeller :D Ağzınızın tadı hep o reçeller gibi tatlı olsun inş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :D amiin kimsenin ağzının tadı bozulmasın ınş :)

      Sil
  2. aaaay merve yuregim kaldirmiyor :p Fark ettin mi ne zamandir yorum birakmadim sana ? sor bakalim bir neden ? senin bloga bakip gaze geliyorum ve Hadisenin " bence evlenmeliyiz hemdeee bu seneeee " sarkisini avazim ciktigi kadar bagira bagira soyleyesimù geliyor :p

    Saka bir yana paylasim icin cok tesekkur ederiz ;)
    Illeride bize cok lazim olacak fikirler bunlar ;)

    Hep HEEEEEEEEP mutlu ol insallah

    opuyorum seni

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hahha ay ilahi koptum çok şekersin :D ne demek canım,beğendiğine sevindim :) aminn böyle güzel yorumlarla nasıl mutlu olunmasınki :)

      Sil
  3. ayyy inanmıyorum bu ne çeyiz yaa valla süper herşey düşünülmüş reçeller bile :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşkür ettim tatlım,reçelsiz turşusuz gelin olmam :D

      Sil
  4. bunu bile hazırladın koydun çeyize bravo valla:D çok şeker görünüyorlar fazlasıyla iştah açıcı,ellerine sağlık;) sülfile makası edinmeliyim o zaman!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tavsıye ederım arada lazım oluyor ..teşekkür ederim canım,evet reçeller çok şirin ve iştah açıcı :D

      Sil
  5. kırk yıl düşünsem aklıma gelmezdi evlenirken reçel yapmak ama artık gelir sayende :) teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  6. harika olmuş. bende bunlardan yapayım çok mantıklı:)
    düğün ajandama senin blogundan bir sayfa açtım,senin tavsiyelerini ve yaptıklarını yazıyorum. nişanlımla paylaşıyorum. onunda çok hoşuna gidiyor eminim bu fikrede bayılıcak :)
    teşekkürler, hayırlı akşamlar,sevgiler:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. o ajandalardan her gelinde oluyor desene,bendede ana baba günü sayfaları :) rica ederim tatlım,bendende sevgiler ;)

      Sil
  7. çok şirin olmuşlar canım :) annemde geçen diyodu daha sana reçel kavanozları ayarlıcaz diye diyorum odamı varmı? varmış baksana :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. olmazmı büşracım çeşit çeşit yaptır hemde :)

      Sil
    2. ayy kesin canım kıskandım senden yaptırıcam :)

      Sil
  8. Mervişim ya bunlardan bende yapmak istiyorum neyle diktin kenarları lastikli ip mi ,? bana biraz anlatırmısın :( bak bloğumda bi kavanoz yaptım kapak yapamadım daha :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet tatlım,makara lastiği diye tuhafiyelerde var.tak igneye iri iri dik :)senin postada baktım muhteşem olmuş,böyle bişi yapabilirsin çok güzel olur ;)

      Sil
  9. tam olarak bunu arıyordum,çok güzel anlatmışsınız,teşekkürler

    YanıtlaSil