9 Ocak 2012 Pazartesi

NİŞAN BOHÇASI


Adetlerimiz gelenek ve göreneklerimize bağlı bir milletiz.Söz , nişan ve hatta çoğu zaman düğün ertesinde evlecek veya evlenen ailelerin çocukları karşılıklı birbirlerine hediyelikler hazırlarlar.
Bizde olduğu gibi bazı aileler dünürlerinin tüm fertlerine onlar için hazırlanmış buram buram emek kokan bohçalar sunarlar.Bu nişan bohçası olayı zamanları baya kastığımı hatırlıyorum,öyleki artık olayı abartıp haftalarca alışveriş yapmıştım :)
Herkes tarafından sorulur bohçaya ne koydunuz? Kimlere bohça hazırladınız? Belki zamanında benim gibi ne koyup ne alacağı hususunda kararsız insanlar varsa inş onlara cevap olabilirim :)

Öncelikle bizim damat tarafına götürdüklerimizden bahsetmek istiyorum :)
 Damata :  Havlu seccade takımı,5 parçadan oluşan röpteşambır ve pijama takımı,eşofman takımı,çoraplar,iç çamaşırları,3 adet gömlek,2 adet t-shırt,tesbih ve namaz takkesi,pike takımı ,terlik kemer cüzdan seti,mavi renkte Kuran_ı Kerim (pembesinide kendime ayırdım :) ),Peygamber Efendimizin erkeklere öğütleri isimli ilmihal kitabı ve bakım ürünlerınden oluşan bir set.
Bu set ki sepetini kendim mor akrilik boya ve vernikleme işlemi yapıp kurdeleyle süslemiştim.Resmini çekmemişim şimdi niye çekmediysem diyorum :) Bu sepette nelermi vardı? Neredeyse tüm ürünleri Oriflame dan tamamladım. Duş jeli,şampuan,saç kremi,tarş losyonu,el kremi,tarş köpüğü,traş bıçağı,parfüm,sprey deodorant,roll-on deodorant,diş fırçası,ayak bakım suyu... Bunlar hatılıyabildiklerim,başka şeylerde koymuş olabilirim ama resmini çekmeden verdiğim için aklımda kalanlar.Sepeti tülle kapatıp çiçek aranjmanı edasıyla süsledim.İlk resim müstakbelime ait havlu seccade takımı...Dantel sponsorum teyzem,dantel geçirme ve piko işleri annemdem :) Süslemeside benden  :) Çiçeklerin göbeklerine inciler diktim,havlu ve seccadenin uçlarına kırmızı kurdeleli fiyonklar iliştirdim.


Kayınvalideye : Havlu seccade takımı,iç çamasırı,6 parça yatak odası dantel takımı,penye bluz,oyalı yazma,çorap,patik,tesbih.
Kayınpedere : Havlu seccade takımı,iç çamaşırı,gömlek,tesbih ve namaz takkesi,çorap,mendil.
Görümceye : Havlu seccade takımı,eşarp,pijama takımı,oyalı tülbent,patik,tesbih
Kayna : Havlu seccade takımı,t-shirt,iç çamaşırı,tesbih ve namaz takkesi,çorap,mendil.
Sonra diğer hane dışındakilere hanım ve eşleriyle bir bohçada hazırladım hediyeliklerini.Örneğin Yenge-Amca,Dayı-yenge,Hala-enişte. Büyükleride unutmadık tabiki :) Babaanne ve Büyük Hala :)  İç çamaşırı kısmının içeriği farklı oldu tabiki,babannelerimizin giyiği diz kapağına kadar uzun lastikli olanlardan :)
Gelelim bana gelenlere :) Malumunuz nişan alışverişinde alınır bir çoğu,öylede oldu kendim beğenerek zevkime göre seçim yaptım.Tek tek yazmaya bu sefer gerek yok sanırım herşey meydanda,tülbentler havlular,nevresim takımı,ayakkabı terlik üst baş vesair :)
 Sandıklarımı çok severek almıştım kadife kaplı,dantel süslemeleri,resimde gözükmüyor ama kapaklarının üzerinde iri çiçek süslemeleri var.


Çoğu insanlarda adettendir getirilenler bir odaya veya oturulan salona açılarak gösterilir,sergilenir.İşte bunlarda benim bohçamdan :)





16 yorum:

  1. ALLAH HAYIRLI UGURLU ETSiN INSALLAH.

    Canim birsey söyleyeyimde lütfen yanlis anlama, zevkler ve renkler tartisilmaz kesinlikle ama, blog teman özelliklede arka plan olmamis yazilar güzel okunmuyor resimlere güzel bakilamiyor cünkü arkadaki renkli plan zaten cicek desenli renkli fotograflarin görüntü kalitesini öldürüyor. Senin yerinde olsam ya arka plani beyaz yaparim tamamiyle yada tamamiyle mat ve göz almayan düz bir renk yaparim istedigin sekilde, cicek desenli kesinlikle olmamis bence tamamiyle kendi düsüncem bu benim.

    YanıtlaSil
  2. amin inş.tavsiyelerin için teşekkür ederim canım :)

    YanıtlaSil
  3. Bloğuna bayıldım cnaım,harika paylaşımlar bunlar..
    Takibindeyim.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. Hayat Cafe Tarifleri çook teşekkür ederim canımm bendende sevgiler :)

    YanıtlaSil
  5. Hayirli ugurlu olsun, Rabbim tamamini erdirsin insallah canim. Paylasimlarin cok güzel büyük bi zevkle bütün blogunu gözden gecirdim devamini beklerim bu arada kesinlikle takipindeyim bundan böyle :) Rabbim yüzünüzdeki gülümsemeyi gözlerinizdeki isiltiyiki yüreginizdeki sevgiyi hic eksik etmesin kat kat arttirsin insallah :) Cok öptüm..

    YanıtlaSil
  6. Bir umut Bir dokunuş canımm çok teşekkürler ediyorum bilmukabele :)

    YanıtlaSil
  7. Hersey cok guzel gorunuyor:) rabbim bir omur boyu mutlu etsin, sevginiz gun gectikce yesersin insallah :)

    YanıtlaSil
  8. Kelebek misali amin canım inş.

    YanıtlaSil
  9. ay canim bayildim vallahi senin bloguna hic cikasim gelmiyor :) hemen takibe aliyorum bugüne kadar nasilda görmedimki :((

    Mein Blog/Blogum

    YanıtlaSil
  10. teşekkür ederim iltifatların için :)

    YanıtlaSil
  11. Sandıklarınızı nereden aldınız çok hoş görünüyor boy boy mu aldnız yoksa birlikte miydi?

    YanıtlaSil
  12. gelin:)merhaba canım bize alınacaklar neler :)

    YanıtlaSil
  13. canımm bende bir pembe hastası olaraktan siteni çok beğendim bu arada bize alınacaklar (gelin)nelerdir :)

    YanıtlaSil
  14. bune güzel bir site ya valla nerdeyse tüm ihtiyaçlarıma cevap verecek nitelikte bayıldımm resmen Allah razı olsun ...

    YanıtlaSil
  15. bu ne güzel bir site ya yıllardır niye bulamamışım burayı nerdeyse tüm sorularıma cevap veriyor Allah sizden razi olsun...

    YanıtlaSil
  16. tebrık ederım cok yararlı bılgıler sunmussunuz...

    YanıtlaSil