15 Şubat 2013 Cuma

SÜTLÜ KEMALPAŞA


Hayırlı cumalar blogcanlar.
Bundan aylar hatta belki bir yılı aşkın bir süre önce ailece gittiğimiz bir restaurantta yediğimiz sütlü kemalpaşanın derdi tuttu geçenlerde beni :) Ya vaktinde böyle bişey yemiştik dehşet güzel birşeydi,nasıl yapılıyor acaba diyerek araştırmalarımın ürünü var şimdiki postumda.

Bir paket kemalpaşa almamla başladım başlamasına da kolay olmadı bulmam :) Eskiden her markette hatta bakkalda bile olurdu bu kemalpaşa,şimdilerde bana mı denk gelmedi nedir :) Neyseki iyi bir ürüne denk gelmiş olmalıyım ki,annemin demesine göre her paket iyi çıkmayıp,şerbetleme esnasında dağılma yapabiliyormuş.Çok şükür bende zaiyat hiç olmadı,acemi şansı olsa gerek :)


Paketin arkasında  miktarınca yazan 1 lt suya 1 kg (4 bardak) şeker  miktarını, 1lt süte 3 bardak şeker olarak kendimce güncelledim :) Çok da iyi oldu ağır keskin tatlı sevmeyenler için hafif şerbeti ideal...

Bir paketin içerisinde ortalama 40 adet falan çıkıyor,benim aldığım paketin içerisindeki kemalpaşalar o kadar küçüktüler ki,Allah'ım bunlardan tatlı olurmu bile dedim.İlk hallerine göre şerbetleyince öylesine büyüdüler ki.. :)

Öncelikle süt ve şekeri geniş bir tencerede hafif kaynayana kadar karıştırıp şekeri iyice erittikten sonra poşeti içerisine boşalttım.20 -25 dk (ürüne göre değişebilir) kaynattım.Yeteri kadar kaynayıp kaynamadığına kürdan batırarak yada kaşığın arkasıyla bastırarak kanaat getirebiliyorsunuz.Ocağın altını kapatıp geniş bir borcama sütlü karışımı döküp soğuması ve şerbetini tam anlamıyla çekmesi için dinlendirmeye aldım.


Bir kaç saat bu şekliyle kaldıktan sonra ağzını seralayıp buzdolabına kadırdım.Servis edeceğim zaman borcamdan tabaklara alıp,çikolata sos ve fıstık ile servis ettim.Dünyanın en kolay tatlısı ilan ediyorum kendilerini,üstelik masrafsız ve bereketli.


Kaymakla,tahinle,cevizle,tavukgüğsü muhallebisi kısacası tüm kalorili şeylerle sunum yapıldığına şahit oldum,yapmak isteyenlere fikir olabilir.



Kemalpaşayı sevmeyene bile sevdiren sütlü kemalpaşayı deneyin derim ;)

SELAMETLE

8 yorum:

  1. ellerine sağlık canım
    çok güzel görünüyorlar
    yanlız birşeyi merak ettim
    ben normal şerbet yapıyorum ve kurabiyelerin üstüne döküyorum direk
    sen 20 dak sütle kaynatmışsın dağılma olmadımı
    dağılır gibi geldi de bana
    bu arada tüm bim şok ve a101 lerde bulabilirsin bu tatlıyı:)

    YanıtlaSil
  2. Teşekkür ederim.Ben kendmi bıldım bileli annemde anneannemde kaynayan şerbete atarız kemalpaşaları ve kaynatırız,hiç yemedim kuru kemalpaşanın üstüne dokülen şerbetlisini :) Hayır bir tanesi bile dağılmadı :) Bimde olmadığından eminim en azından bizim semtimizdeki bimde kemalpaşa yok şekerpare var sadece..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler cevap için bende bu şekilde denicem mutlaka
      diğer türlü şerbeti çekmesi uzun sürüyor çünkü
      ben bimden alıyorum dediğim gibi şekerparede var evet
      belki ihtiyaca göre getiriliyordur
      hatta burda aktarlarda bile gördüm ben :)

      Sil
  3. ellerine sağlık canım.çokgüzel görünüyor.bende çokseverim kemalpaşayı.bihevesle aldım hala duruyo anne tatlıcı olunca sıra ona gelemedi:)ama aşkımı depreştiridin:)buakşam yapam kemalpaşamı:)
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eee tabi sizde kuru kemalpaşaya bakarsanız biz napalım,haklısınız anne işin piri ;) İnşallah güzel olur,şimdiden afiyet olsun canım :)

      Sil
  4. ellerine sağlıkkk sütle yapıldığını hiç bilmiyordum,hiç de yemedim ama eminim çok lezzetli olmuştur,ama çikolata soslu hali beni benden aldı diyebilirim:))

    YanıtlaSil
  5. Ellerinize sağlık:) Gerçeğini yerinden gidip yedikten sonra marketten alınan kemal paşaları yiyemiyorum malesef :( Bursa MustafaKemalPaşa bu tatlının memleketi. Üniversite arkadaşım sayesinde çok yedim Allah ondan razı olsun. Orda peynir tatlısı olarak biliniyor. Üretildikten sonra sadece 3-4 gün dayanabiliyor içeriğinde peynir olduğu için. Yolunuz bursa ya da izmir'e düşerse mutlaka gidip yiyin derim burda bildiklerimizden çok farklı bir tadı oluyor.

    YanıtlaSil
  6. Bayilirim bu tatliya,ama hic sütlü yapmamistim.Ilk firsatta denemek üzere,paylasiminiz icin tsk.ler,güzel bir haftaya baslamanizi diliyorum...

    YanıtlaSil