9 Eylül 2013 Pazartesi

KIRMIZI KIŞ HAZIRLIKLARI

Günaydınlar blogcanlar...
Yazın yavaş yavaş bitmesiyle herkesi aldı bir telaş.Kışın,yaz aylarında olduğu gibi güneşin etkisini gösterememesi bizi kırmızı sebzelerden uzak kalmamıza sebep olmakta.Bunun için en iyi yöntem tabiki konserveleme işlemi :)

Geçen sene olduğu gibi bu senede bi kaç takım kavanoz depoladım.Önce domatesle başlayarak ve en önemli bana göre kış erzağı olduğunu düsündüğüm domatesleri uygun fiyata pazardan aldım :)
Güzelce yıkadıktan sonra,bir kısmını rendeleyerek,bir kısmınıda kabuklarını soyduktan sonra doğradım.


Domatesi enine ikiye bölüp rendelerseniz,kabuğu zaten elinizde kalacağından soymanıza gerek yok.10 kilo domatesten iki tencere kaynatmalık domates çıkıyor ortalama..


Doğrama-rendeleme işlemi bittikten sonra ocağa oturtup kaynatıyoruz.Bir fiske tuz ve zeytinyağı ilavesiyle,arzu ettiğiniz kıvama göre,(koyu istiyorsanız suyunu daha çok uçurabilirsiniz) iyice kaynatıp,cam kavanozlara doldururup dikkatli ve hızlı bir şekilde doldurup,sıkıca kapatıyoruz.


Sıcak sıcak kapatıp,ters çevirip hareket ettirmeden soğumaya bırakıyoruz.Bu şekilde doldurup kapatmak çok daha pratik,şişeleri kaynatmak zorunda kalmıyorsunuz.Ertesi gün kavanozların ters düz edince görüceksiniz ki kapakların ortaları vakumlanmış.Yani işlem başarılı ;)


Gelelim kırmızı biberlere...
Ben kendisinin hastasıyım,dolması,kızartması,ezmesi enfes oluyor.Tam şu sıralar kış için stoklamaya uygun.Bir güzel yıkayıp,ayıklayıp yağlı kağıt serili tepside,fırının ızgara ayarında közlüyorum.
Közlenen biberlerin kabuklarını soyup,ılıyınca buzdolabı poşetlerine bütün bütün koyup donduruyorum.Kışın özellikle misafire çok güzel bir salata yapmak için çıkartıp,doğrayıp yine köz patlıcan ile sirke ve maydanozlu bir salata hazırlıyorum.


Bu da kırmızı biberi kullandığım farklı bir kış depolama yöntemim.Yıkayıp ayıkladığım biberleri,robatta atıp yukardaki kıvamda çekiyorum.Çekilmiş biberleri,biraz yağ ve tuzla tencerede çeviriyorum.(domates gibi sulu olmuyor) Aynı domates konservesinde olduğu gibi sıcak sıcak minik kavanozlara doldurup,sıkıca kapatıp ters çeviriyorum.Kışın yemeklere birer kaşık salçayla birlikte koyunca ,yemeğe lezzet katıyor.Ayrıca çayın yanına,kahvaltıda yemek için açıp,baharatlayıp üzerinde maydanoz ve cevizle enfes bir ezme oluyor ;) Salça gibi buzdolabında muhafaza ediyorum.


Reçel yapmak uzun zamandır aklımda olandı.Hazır reçellerin o dolaba girip çıkınca ki donuk hallerinden usanınca,bende yapmalıydım :)

 

Şu sıra oldukça bol olan mürdüm eriklerini,yıkayıp,bıçak yardımıyla ikiye bölüp çekirdeklerini çıkarttıktan sonra; 1 kg eriği 4 bardak şeker, 2 bardak su,8-10 vişne tanesi ilavesiyle kaynattım.Vişneyi renk vermesi için koydum reçelime,hafifte o mayhoş tadını çok sevdim .Ateşten indirmeden bir kaç dk.evvelinde yarım limon suyu sıkıp,bir taşım daha kaynattıktan sonra ocaktan aldım.


 Kavanozlara doldurup,sıkıca kapattım.İstediğim zaman yemeğe hazır.Başka kış hazırlıklarımda var elbet,artık onlarda bi başka sefere :)

SELAMETLE





6 yorum:

  1. Ellerine sağlık hepsi birbirinden lezizi görünüyor :)

    YanıtlaSil
  2. kışın afiyetle yemeniz dileğiyle:))

    YanıtlaSil
  3. Ellerine sağlık canım.Ben de özellikle közlenmiş kırmızı biber salatasına bayılıyorum desem yeridir:) o nasıl bir lezzet patlıcanla birlikte değil mi:)Kahvaltıda sunduğun robottan geçirdiğin kırmızı biber ezmesi nasıl oluyor merak ettim. Sunumlarında paylaşırsan sevinirim. Ben de kış hazırlıkları yapıyorum bloguma beklerim. Selametle..

    YanıtlaSil
  4. ooo süper, ellerine sağlık ;)

    YanıtlaSil
  5. en yakın zaman da sendeyim :)

    YanıtlaSil
  6. Ellerine saglık çok güzel görünüyorlar:)

    YanıtlaSil