28 Haziran 2012 Perşembe

GELİNBAŞIM NASIL YAPILDI?

Nede çabuk geçiyor vakit,evleneli 3 ay olmuş. Şimdi şafak saymak moda oldu gelinciklerde,saydıkça çoğalıyor diyorlar,bende onlara diyorum o şafak sıfırlandımı,zaman öyle bir akıp gidiyorki birde bakmışsınız bilmem kaçıncı yıldönümünüzü kutluyorsunuz :) Benim için nisan mayıs haziran sular seller gibiydi kısacası..
Evet 3 aydır da inanın o kadar çok soru tebrik iyi dilek geldiki takipçilerden,sizlerden.Çoğu zaman iş yoğunluğumdan günler sonra cevap ancak verebilsemde,yanıtsız bırakmadım hiç bir merak edileni...

İnsanoğlu bu görmek bilmek istiyor,fıtratında mükemmele ulaşmak yatıyor,en çokda evlilik hazırlıkları yapan gelinciklerden sorular aldım haliyle..Kuafördeki kısa zaman içerinde neyi nasıl yapıldığını merak ediyorsanız şimdi öyle bir post geliyorki,bu fotoğraflardan sonra kuaföre bile gitmenize gerek kalmayabilir :P
Başlıyorum :)

Rahat kıyafetlerimle kuaför salonuma gittim,daha önce devamlılığım olan  bir yer olmasından dolayı tedirginliğim yoktu istediğim gibi olamayıcak falan diye..Sizde bildiğiniz veya tavsiye edilen yerler tercih edin ve düğün günü ne istediğiniz bilin,kararlı olun,kuaföre bırakmayın yani ;)
Boğazı geniş olan kıyafet seçin ,gidipte dar yakalı balıkçı badi giymeyin mesela...Önce makyajımı yaptırdım doğal olarak sonra üzerimi değişip aynı kuaför salonunda gelinliğimi giyip ,gerisin geriye koltuğuma döndüm.Yanımda 2 tane canım gibi sevdiğim arkadaşım bulundu,gelinliği giymemde yardımcı oldular,sizde mutlaka samimi olduğunuz birileri alın yanınıza o gün ;)

Otururken kuaför koltuğunda daralmamam ve çok daha rahat oturabilmem için gelinliğin sırtını kapattırmadım,tavsiye ederim..Bu arada yanımda fotoğrafçım vardı,sevgili Emel her anımı videoya alıp fotoğrafladı :)

Hasret Modanın gelinlikle birlikte verdiği eşarp büyük ölçülerde kare bir parçaydı,güzelce ütüledikten sonra yaklaşık bir karış kadarını içine katlıyarak(üçgen katlamadım,kare kenar kullandım) başıma oturtmayla başladık.


Başkasının size eşarp bağlamasından sizde rahatsız oluyorsanız( güzel oturtamıyacağını seziyorsanız) benim gibi kendiniz ayarlayın yanlarını,yanak tarafarını...Ben yine benliğimi yapıp maydonoz misali ,müsade edin ben bir oturtayım dedim :D Krem renkte saten bonemi almıştım bir kaç gün öncesinden,o gün bonede çok önemli,küçük veya dar çıkabilir,her zaman aldığınız kullandığınız markaların ürünlerini alın,benim hep kullandığım markanın boneleri geniş ve bağcıkları uzun,rahatlıkla saçımı tıkıştırabiliyorum :)


Bone tüm gün benimle entegre olacağından kayma payını her zaman bırakırım :D Hele o gün gelinseniz,öpen sarılan hatta boynuna el ense çekerek öpeyim derken duvağınızı bile istemeden kaydırbilirler,dikkatli olun :) Boneyi az biraz ileride tutun.


Toplu iğne yardımıyla (her zamanki kullandığınız) çene altını sabitleyin.İğne iplikle dikerek sabitleyenlerde var ,ben iğnelemeyi tercih ettim.




Hemen kaymadan iki yandan ve tepeden bire toplu iğne daha vurarak sabitledim.Baş aksesuarımın alına sarken kısmı olduğundan eşabın ön kısmını ufacık katlıyarak yatırdık ve iğneledik.


Üstteki bu resimde farkedilir şekilde,ama hiç merak etmeyin başaksesuarı onu kapatıcak.Haa bu arada aklımdayken söyliyeyim,örneğin benim moda evim bunu bana gelinlikle birlikte sundu,diyebilirsiniz ki benim gelinlikçimde böyle bir hizmet yok.Eminönünde kapalı çarşının arka sokaklarındaki dükkanlarda benzer imitasyon taşlardan uygulanmış aksesuarlar bulabilirsiniz dert etmeyin :)


Gelelim eşarbın arkasına,ben belirttim çok böyle dkmeli,çekiştirmeli gergin gergin duran bir şeyler olmasını istemiyorum,rahat olsun boynum dedim.Arkasına yine iğne iplikle dikmeden kuaförüm şekil verdi.Nasıl mı?


Artık oda onun mahareti :) Büzgülü toplayarak toplu iğneyle tuturdu.Gerek var mı tartışılır,sadece duvağın altından sade durmasın diye yapılmış bişey,ben yaptırdım tercih sizin.Bozulmaması içinde sert spreyle bir güzel spreyledik,çokda faydası oldu.



Demiştim ya sırtımı tam kapatmadık diye otururken,şimdi rahatlıkla eşarbımın yan kanatlarını itinalı bir şekilde yaka altına aldık.Ne çok gelinlik altına yayın,nede çok tor tomar yapın..Bu iki türlüde terletir insanı çünkü.



Son kez iyice düzelttikten sonra ,başımı rahatlıkla sağa sola çevirebiliyordum,sizde bunu kontrol edin işlem bitmeden,robot gibi duran gelinler görüyorum bazen :) Toplu iğneyle arkasını sabitledikten sonra kuaförüm gelinliğimin arkasını kapattık.


Sıra geldi en sevdiğim bölüme,bloğumu takip edenler biliyorlar eşarbımın üstüne duvağın altına eminönünden fransız metre işi güpür kestirmiştim.1 metre aldım ama yarım metresi tam geldi,almayı düşünenler varsa fazla almanıza gerek yok ucuz bişey değildi çünkü.


Dilim şeklinde olan güpürü alnımın tam üstüne ,dilimin oyuntusu gelicek şekilde oturttuktan sonra tam tepeme iğneyi vurduk kaymaması için.


Sonra silikon tabancasıyla güpürün altına ufak ufak silikon sürerek eşarbın etrafını döndük.Başta tedirgin olmadım değil,daha sonrasında güpürü eşarptan nasıl çıkartıcam diye..Korkma dediler çek eşarbın üzerinden hızlıca çözdükten sonra başını..Gerçekten kolaylıkla çıktı.Sizde belki böyle büyük bir parça olmasada buna bezer bişeyler aplike etmek isterseniz eşarbınıza,sıcak silikon tabancası kullanabılırsınız ;)


Gelelim duvak meselesine :)

Bir çok duvak çeşidi ve bu çeşitlerin farklı kullanış şekilleri mevcut.Ben aklınızı karıştırmadan kendi duvağımı anlatayım :) Yuvarlak bir fiskos örtüsü gibi düşünün,kenarlarında güpür aplikeli...Bu yuvarlak örtüyü ikiye katladım,fakat birbirlerine tam gelecek şekilde değilde,diğeri bir diğerinden daha uzun olacak şekilde..
Sonra bu şekilde tutup kısa taraf üstte kalacak şekide hafif elde büzgü vererek topuzumun tam başlangıç yerine tutturduk.Yani daha kısa olan kanat yüzümü kapatacak.


İşte tam böyle :) Arkadan öne aldığınızda boyunun nereye kadar inmesini istiyorsanız ona göre katlayın duvağı..


En son geriye kalan aksesuarımı yerleştirmek...Başıma uygun şekilde yerleştirerek oturttuk,alnıma sarkan kısmın ne kadar sarkması gerektiğine kendim karar verdim elimle.Daha sonra belli etmeden iğne iplikle boncukların arasından ara ara düğüm atıp sabitledik.Bu işlem için sihirbaz iplik denilen şeffaf iplik kullanabilirsiniz.Teker teker ters dönen yan yatan boncuklar taşlar varsada elle müdahe etmeyi unutmayın,bu tarz şeyler fotoğraflar çok göz tırmalar :)


Son rötüşler yapılırken arkadaşlarla müzik eşliğinde bu anları yaşamak gerçekten çok güzeldi,özlüyorum o günü.Diğer yandan harika anlar yakalayan her anını kaydeden Emel .. :) Kendisinin bloğuda mevcut gulumsephoto. :)


İşte hazırım bile :) Makyaj,giyinme,türban derken 2 saatten fazla sürdü nerden baksanız,zamanınızı iyi ayarlayın,son dakikacılık oynamak böyle günlerde stress yaratıyor.


Artık damadı içeri alabiliriz..Kızlar beni içerki odaya aldılar heyecanlı heyecanlı :) Emel'de eşimin meraklı bekleyişini ölümsüzleştiriyor buarada bir kaç pozla :)


İşte o an :))


Gelinlik için Hasret Modanın modellerine face sayfasından bakabılır,adres biigilerine ulaşabılır,bizden de bi iki tane fotoğraf görebilirsiniz :)Hasret Moda 
Belgesel düğün fotoğrafları,nişan çekimleri veyahut bebek doğum,model çekimleri için fotoğrafçıma face sayfasından ulaşabilir,bizim karelerle karşılaşabilirsiniz :)Gülümse Photography

FOTOĞRAFLARIN VE YAZILARIN İZİN ALINMADAN KULLANILMASI VE YAYINLANMASI 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasası'NA AYKIRIDIR.. YANİ KANUNEN SUÇTUR,YASAL YÜKÜMLÜLÜĞÜ VARDIR.. 
HAKKA GİRME,İZİN İSTE CANIMI YE! 

SELAMETLE

25 yorum:

  1. harikasınız....gelinliğinize ayrı bayıldım sultan gibisiniz.ayrıca bu kadar şaaşalıbir gelinliğe zaten çok gsterişli bir arka topuz olmazdı yerinde terch.Alah mutlu daim etsin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim bu güzel iltifatları duyunca daha bi mutlu oluyorum :) o sizin güzelliğiniz,amin cümlemizi inş;)

      Sil
  2. Rabbim herkese bu mutluluğu nasip etsin inş. Artık takip etmeme gerek kalmadı canım benim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ikiniz içinde hayırlısı olsun birgülcüm.amin inş...

      Sil
  3. gerçektende zaman nasıl geçiyo anlamıyo insan.hala kendimi yeni evli sanıyorum:)

    Maşallah diyorum hemen çok güzel bir gelin olmuşsun.herşeyinde sorunsuz olmuş ne güzel.o anları hep özlüyor insan.hep mutlu ıolun sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eskide sayılmazsınki :)
      teşekkür ediyorum hemen bende o zman :)aynen özleniliyormuş şimdi anlıyorum,inşallah Allah herkese iki cihan saadeti versin ;)

      Sil
    2. AMİİNN CNM..ESKİMEDİMMİ 1 TEMMUZ DA 5 YILLIK OLUCAM:(ZAMAN AKIYO RSMEN

      Sil
  4. çoook güzel çoook... harika da anlatmışsın.. walla diktirmeye ne vaktim ne durumum olmayacak gibi görünüyor, keşke buna benzer bir gelinlik bulabilsem...
    mutluluğunuz daim olsun inş..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Herşey gönlüne göre olur inş tatlım :) amin inş,aynı temennilerde benden sana ;)

      Sil
  5. Kendi gelinliğimi seçerken, "ben öyle dantel, güpür istemiyorum" diyen birisi olaraktan sizin gelinliğinizi çok beğendim gerçekten, çok güzel taşımışsınız gelinliğinizi. Allah hep gönlünüze göre versin inşallah

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Buna benzer şeyleri bi kaç kez daha duydum biliyormusun :)Bende çok beğenerek içime sinerek giydim,ayrıca beğenmenize de sevindim :)amin hepimizin inş ;)

      Sil
  6. merhaba canım,
    daha öncede söylemiştim...
    çok güzel bir gelin olmuştun, prensesler gibi...
    yeni evleneceklere güzel bir sunum olmuş canım...
    merak edenler bakıp yaparlar...
    Tekrar Allah mutluluğunuzu daim etsin canım...
    kocaman sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim canımmm,evet en azından tecrübeler işe yarar diye düşündüm,işe yaradığı yönündede mailler almaya başladım çok sevindim..amin inş,sevgiler bende ;)

      Sil
  7. çok hoş bir gelin olmuşsun canım gerçekten:) baya da uğraştırmışsın yani kuaförünü:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. benim gibi gelin bulmuş daha ne olsun,herşeyi belirlemişim ona iş kalmamıştı :))

      Sil
  8. gelinliğiniz çok güzel siz çok güzelsiniz blogunuz çok güzel .herşey kalbinize göre olmuş sanırım...(filizz)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben gelinliğim ve bloğum çok teşekkür ederiz Filizcim o zaman :)

      Sil
  9. vallahi canim onu bunu bilemem ama gördügüm en güzel gelinlik iste budur :)

    Mein Blog/Blogum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ıslık efektide varmı :D Çokk teşekkür ederim canımm :)

      Sil
  10. Allah mesut etsin gelinliğin çok güzelmiş izlemeye aldım sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim aminn herkese nasip etsin inş.

      Sil
  11. maaşallah çok güzel olmuşsun :) baş detayında çok güzel gerçekten :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) teşekkürler canım,hemen hemen herkes hint kızları gibi olmuşsun demişti o gün ,sanırım baş detayı çok sevınıldı.

      Sil
  12. yaa çok şık olmuş cidden ben bu ağır modelleri sevmediğim halde çok güzel yakışmış üstüne. bende şu an gelinlik krizlerindeyim sorması ayıp kaça diktirdin? ve satın mı kiralık mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim,burdan söylemek gerçekten ayıp olur :) İstersen,iletişim bilgilerim kısmında yer alan mail adresime sorularını sorabilirsen seve seve cevaplarım :)

      Sil